четвъртък, 29 октомври 2015 г.

стих, докосване, откровение, мълчание





Свят човек

Един свят, но беден човек вървял по пътя си когато не щеш ли, от нищото, пред него изникнал добре сложен, млад мъж. Светецът спрял и погледнал право в очите му- сякаш прониквал в дълбокото и внезапно, без предупреждение, ударил силен шамар на непознатия. Удареният, наместо да отвърне, извадил портфейл от джоба си и подал на бедняка петдесет лева.
- Защо ми даваш тия пари? Нали те зашлевих!?- учудил се светецът.
- А ти, защо ме удари?
- Видях тъгата в теб и реших да действам с риск да пострадам- светецът с огромната усмивка докоснал яките мишци. Знаех, че по този начин ще се раздвижиш и съвземеш. Затова си позволих да те ударя.
- Благодаря ти. Бях щастливец. Сега съм тъжен. Тъгата е мост към новото ми щастие. Парите не обичат, но и те имат нужди. Вземи ги. Виждам те-  беден си, купи си нещо, нахрани се. Всеки от нас намира в другите не онова, което търси, а това, което носи в себе си. Нали и пътищата са различни?
- ОК!-  кимнал светецът. Целунал ръката на младежа и продължил по пътя, който го отвел до първата закусвалня.




Голото рамо

Голото женско рамо издължено в слаба ръка- вечно бягащ от очите водопад- е любим мой ъгъл за всяка една стая и при всяко настроение. Гравитацията отстъпва на бързия поглед. Устните помитат невинността. Пръстите копнеят подобна архитектура. Голото рамо е върхът, която не аз покорява. Планината би изкачила за мен в стих, докосване, откровение, мълчание.




Черно-бяло

Щом черна котка мине път на черна котка- полярна е нощта, мечките са страшно бели и водопадите отлитат. Телефон зъзне сам в пустинята с огромните пясъчни дюни. Светецът празнува, допивайки втората малка боза. Стих, докосване, откровение, мълчание ще получат покана за рождения ден на момичето с голото рамо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар