понеделник, 25 август 2014 г.

1001-та лятна вечер



Отварям хладилника. В него, предходната вечер, на най-горната част от вратицата съм оставил половин наръбана ужасно люта чушка. От найлонката измъквам друго "оранжево чудовище" и сядам на вечеря с нашите. "Половинката" влиза бързо, вече съм по средата и на втората.., грозното парене ме лепва. Притоворените очи капят, започвам да хълцам (да ви кажа само, че хълцането е един от признаците на ебола), а семейството се хили неудържимо. Следват айрана, къшеят хляб, поемането на дъх от празен балон в опит да спре клокоченето- на повече от двадесет минути от световния рекорд "без въздух"съм. До тук бях. Предавам се в ръцете на разума. "Хълцук- хълцук" към хладилника, за да доставя новата "половинка". Нали и утре е ден, бахти!?


Звукът на златото рикошира в дъното на металната купичка. Свети звън.

- Циганино, откъде открадна тази монета?!

Строгост- глас, очи, мисли. А зле облеченият мъж зачеса един в друг босите си, покрити с мръсотия и рани крака. Евреите строяха "новия храм". Той беше бродник (подобно ним), затова и лептата. Друго не му трябваше. Имаше си я тоягата.


Подхождам радикално (1) за изгубен в пространството и времето призрак. На фон от скрита Луна и липсващи падащи звезди, откъсвам глухарчето, надувам бузи и духам, духам с все цялата си сила- все едно е вятъра в царството на моментното безвремие. И белите главици политат, и падат в калта като пликове. Валя предишната. Водата оставя дири срещу забвение. Писмата ще ги прочетат мравките прикрити в тъмата. Утре, на светло. На източния фронт няма нищо ново.Падат глави, бомби и звезди. Пустинята търкаля камъните до бъдещи пясъчни дюни. Отварям хладилника.Той свети хладно. Мрази ме, съди ме?! Нима ме виждаш? Шмугвам се вместо обичайното заливане и затварям вратата на хола след себе си.


1. веропоказател*

лявата сочи надясно, а дясната е гей. черното предполага работата с комини ( не сватбени церемонии). те пушат- той никога.
черно-бяла резолюция: коминочистачът е радикален клоун
__________
* "днес накъде?"
   "защо питаш, нали си тенеке?!"
   "харесвам цилиндъра ти-
     нощта вътре ли заспива?"



Няма коментари:

Публикуване на коментар