илюзии
и Бог създаде водата
по свой образ
и по свое подобие
и то бе всичкото
което стори-
нужното за всичкото
по свой образ
и по свое подобие
и то бе всичкото
което стори-
нужното за всичкото
В
ъгъла, под метър високата пешеходна площадка-алея между двата входа- нашия и
"д", върху купчината мръсен сняг, една гугутка кълве захвърлен хляб,
а черно-бялата настръхнала котка я дебне от плочника; за отбелязване, че и двете
животинки са доволни охранени.
Забавям
ход по стъпалата, спирам, гледам минута, гугутката литва очаквано и без
предупреждение. Продължавам към съседния вход, хищникът ме заобикаля, скача,
приближава къшея и почва онова типично душене.
Не
се обръщам повече, защото знам, че хлябът не ще получи одобрение, шарената
гугутка вече е кацнала на покрива, а тихата нинджа ще се шмугне под кола на
някой клиент на очната клиника разположена в блока, или евентуално под кола на
туземец.
Следвам
невидимата за мен, своя депресия, която в естеството си е без сянка. Тя не
търчи. И аз за къде да бързам?
Какъв
е смисълът да бъдеш добър? Какъв е смисълът да бъдеш?
Тялото,
моето собствено тяло, ми /по/иска виза. "За границите отвъд смисъла",
казва ми. Които ще пресека, за да стигна в дълбочина. Корените си. Душата си.
Не знам за душата, но плувам по вените си- пълноводните тъмни реки, вливащи се
в двата океана- разум и бъдеще. Бог е лодката, и лодкаря, и веслата. Не вярвам
в/на Бог.
Няма
нищо мистично в сърцето. Измамният зар. Хвърляш го. Пада се винаги: „Обич.“
Сърцето е камък. Част от астероида, изпаднал от Космоса, в кладенеца на
лудостта. „Пляс“. Сякаш бе вчера, когато болката събра своята одежда-
прашинките пясък на светата пустиня и облече в тях водата. Лудостта и Разумът.
Брат и сестра. Възкачили се на трона. Кой е наследникът? Бог! Детето на тази
греховна любов.
Отхапвам
плода. Себе си ям. Изплювам семките. Сдъвквам семките. Корените, които някога
ще бъда, вече растат. Корените, които винаги сме. Корените смърдят на смърт. И
ухаят на невинност. Бебешката невинност. Аромат, по който въздиша всяка пролет.
Ароматът, в който всяка целувка е влюбена.
Хората
са трохите. Ята черни гарвани- смъртите долитат от хаоса. Съзиданието кълве от
Твореца. Хората сме хляба, с който се храним бъдещето. Хляб и вода. Тялото и
душата. Енергията се плиска. Моето тяло крачи. Краката ми отвеждат в сънищата
всяка будна частица. Доброто пълзи в сянката на трона. Детето- Бог го гони.
Играта на гоненица. Хваща го и го пуска. Хваща го и го пуска. Хваща го и го..
Змиите.
Двете. Преплетени в едно. Рисуват времето. Децата /пре/рисуват своите родители.
Огледало в огледало в огледало… Огледалното. Огромните трохи поглъщат птиците.
Морето Страх, в което се вливат вени, аорти, сънища, бои, цветове, звуци и
истории. Морето Обич. Същото е.
Саркасизъм.
Нищо общо с расизма, с теб (и с мен)
Шахматисти.
С белите фигури играе веганът А. Х, а с афроамериканците, с черните, с негрите,
с бежанците, с емигрантите..
Дядото
се тътреше пряко своите „100", а други двама старци го подпираха, за да не
падне. Тримата се движеха в парка със скоростта на пълзящите четки за зъби. При
масата за тенис мъжът избута ескорта, съблече нацистката униформа, взе хилката
от момичето, с което бях и играта доби друго измерение.. Броях. Навеждах се.
Броях.. Дядката би и се изхили доста гадно с беззъбата си усмивка. Старците се
поеха с пътя си и времето заглъхна.
Сменяш
картина на стената с часовник- замени и стената със свободното пространство.
Истинските
стихове и картините (и рисунките) носят душа. Всяка молба има и душа, и сърце.
Така съм чувал да казва празнотата.
Идентичности: хора без сянка- личности без профил. Същото е
Поканих
Бог. Вкъщи. Беше черен. Беше жена. На чай, той (тя) друго не пие. Аз си сипах
уиски.
Рече
да не се надявам. Видимо се притесних. Питам я (го):
-
Нещо чаят ли?
Бог
си сипа. Чукнахме се. Пихме до дъно.
-
Не го мисли.
И
си тръгна.
Какво
има да му мисля? Всеки си знае работите.
Краят
е за цитатите, по памет естествено:
"Истината
е някъде там". Къде е там? Истината е тук. Не "тук и сега". Само
тук.
"Ланголиерите
се хранят с миналото ни". Кой погълна бъдещето? Празнота преди нас.
Пустотата, която следва.
"Совите
не са това, което са". И бухалите не са. Синята птица пърха. Щастието е
отрова, която убива дните. Ден по ден.
"Алиса,
последвай ме". Към утробата. На звездите.
рисунка: Пол Клее
Няма коментари:
Публикуване на коментар