сряда, 28 ноември 2012 г.

НасамНатам





Разроших кашона в килера,
появи се воден пистолет,
ръката стисна спусъка и..
политнаха прозрачни спомени:
„От сергиите в нашето детство,
пластмасови бойни редици,
разделени винаги по равно,
за битката „добрия vs. лошия”
Изстрел срещу изстрел оттогава,
със единствения читав арбалет,
малките победи и дребните загуби,
големите братски, вечни крамоли
Но появата на строгия офицер,
решава справедливо войната,
нашата вечно усмихната майка,
мирно сбира и войни, и войничета..”


Миналото се свива, изчезва по детски,
призрачни десетки, нацелени от момента
Пук- пук- пук- пук.. Приятно и лесно
Стрелям пак аз...и нови балони в тъмното..


„Потъва и „водния” в пълната раница
Знам, езерата очакват бодрите стъпки
След планината, влизам в друга обител
Отвън- мекиците със захар и кеф
Прекрачвам сит, спокоен, смирен
Очите ме приковат. Избоден кръст
Но случвам и на други чудеса човешки
Светена вода в пластмаса, на тезгях
Купувам шишенце. Примирено усмихнат
Осветявам пистолета от него. Крача натам
Стопира ме изпаднало цвете с красота си
Вдигам го, а то дружелюбно ме пита:
„Кому е нужна подобна тежест в гората?”
Пистолета подскоча сам. Следва струйка за отговор:
„Неблагодарниче. Вече ще си цвят, жив, но примирен”
„Гъдилкаш ме с изворна вода. Убиваш ме от смях така”
Задружно се прибираме. Припада товара още на прага
Водата и цветето връчвам на генерала с усмивка”


Светвам лампата:
- Майко, кое е за боклука?





Няма коментари:

Публикуване на коментар