понеделник, 10 юли 2017 г.

Семейство Хамсиеви






"Утро- ром, обед ром
крив съм макарон.
Утро с водка, обед водка
вечер платноходка."

- Неделчо! Неделчо!! Ставай бе, Неделчо! Петка си доде!
- Ко крещиш ма, Съботинке?! Да нер съм глух?! Знаеш. Спъ! Спря ми магнетофона на сънищата. "Утрин бира, обед бира. Алкохолът мотивира."
Мъжът свали бархетната пижама за следобеден сън, нахули белия найлонов потник и се дотътри в банята. В мивката разпиля кубчето на Рубик, седна в кенефната чиния и като се повдигаше внимателно и за бързо и вземаше цвят по цвят, почна да пуфти и да реди.

- Мамо. Ще се женя!
- Ко рече, Пете?!- палачинката тупна на пода и двете котки се сбиха за нея.
- Йовчо, от Горубляне е мамо. Той ме иска. Аз го сакам. Ще се земем.
- Тати ти ще те пребие. Да не си му продумала! Даскалица те пратихме да ставаш. Не да развяваш фустята!
- Има "Шевролет", мамо. Играе резерва в Бистришките тигре. И ме целува убаво!
- Млък. Утепах те и аз!

- Съботинке, Съботинке! Къде са ми шортите на райета? Сичко криеш в тази къща. Ей го, вижте, направих я проклетията!
- В коша са. Земай новите. Палачинка?
- Гримасяла ли си, Пете, или аз съм кьорав?
- Ти пък си гуренясал!
- Бегай се измий. Да ти видим очите с майка ти. Бирюга за мен, с кюфтенцето от лани. Тестото си го яжте вий!

- Трудна ли си?!
- Ко речи? - Глътна ли балона? Бремена ли си?
- Йовчо ползва гумички!
- Умник. Виж я майка си. Седнала на радиатора да мисли. "Мислителката" на Нероден. Как не си родихме един пъдпъдък? Или още една шунчица кат тебе?! Кариерата гоним. Що, аз да въртя геврека, а мама ти да изписва камъни!?
- Тати..
- Думай
- Ти друга освен мама любил ли си?
Неделчо сведе глава и я забърна с ръка като в лястовичо крило. После вдигна чутурата с начервените си несухи зъркели.
- Сипи ни по едно.
- Не пия, тати
- Умница. Питаш ме. Казвам ти.
Петка се ококорчи. Хвана котето от лежеше в скута си и го метна на пода.
- Годеница имах. Красива кат планината. Жива кат реката. Умна кат небесата. Студентка отиде.. и аз до там за нея. В парламента казват живеела сегиз-тогиз.
- Тати..
- Сипи ми де. "Сутрин ракия. Денем ракия. Как да не пия?"

Няма коментари:

Публикуване на коментар